.. The Day After Tomorrow ..

Still there today for tomorrow?

Menjelajah Bulan ...!! Bestnye..!!



Aku nak cerita satu benda kat korang yang baik punya!! Huhu... Korang caye tak yang aku dah menjelajah Bulan hari ni... aku pegi sekejap je... Dari kul 6.30pm sampai 7.00 pm.. sekejap je aku menjelajah... huhu.. tak leh lama-lama sebab nanti aku takut sesat.. hahaha... Korang jugak leh menjelajah ke mana saje korang nak pegi.. dengan mengakses Google Earth sebagai penghubung.. Melalui google Earth ni.. ke Bulan (Moon), Marikh (Mars), walhal ke Bumi (Earth) sekalipun korang leh menjelajah tau? Satu dunia korang leh explore.. Nak g ke mana saje pun boleh.. tak caye korang try la sendiri ye?




Hari ni aku ke Bulan.. Tapak Pelancaran Apollo 11.. Dan kat situ juga, terpacak megahnya bendera Amerika Syarikat (AS) setelah Neil Armstrong berjaya menakluki Bulan ; manusia pertama yang berjaya menjejak ke Bulan... Apollo 11 dilancarkan pada 16 Julai 1969 dan mendarat di Bulan pada 20 Julai 1969.. Landing Sitenya di Mare Transqulitatis dan Apollo menamatkan pada 24 Julai 1969... Dan bila aku dah landing ke Bulan... Aku sempat capture bendera AS dengan tempat launching pesawat tu.. huhu.. best tau!! Cuba lah!!

0 comments:

Post a Comment