.. The Day After Tomorrow ..

Still there today for tomorrow?

... Langit Biru atau Basikal Biru ?? Mungkin Basikalmu Lebih Biru ...


"Biar biru mata hitamku..." Aku pun tak ingat dah band mana yang nyanyi bait lirik ni... tapi kalau nak cerita pasal biru ni, luas sebenarnya... tambah-tambah pulak... kalau dapat berbicara dengan orang pro, semi-pro atau amatur tentang astronomi... sebab diorang berkait rapat dengan langit... of course la, langit warna biru kan??

Tapi, kali ni aku nak cerita pasal biru lain.. bukan biru langit tapi biru basikal... Al-kisahnya, aku ke UDM, time tengahari aku rest la jap tuk solat zohor kat Blok H, kebetulan Leleng aje yang ada time tu... Leleng tu, mentee aku a.k.a junior aku... so, die ni pun sedih jugak sebab duduk sorang-sorang.. kawan-kawan semua meninggalkan dia.. (huhu... agak sedih).. time tu tengah cuti midsem... si Leleng ni banyak la bercerita ngn aku tentang hidup baru 4 sahabatnya... dan dia ada pesan kat aku...

"Sebelum balik nanti, k.ira tengok la kat bawah... Ada basikal warna biru... tu kitorang punya la tu... berpakat semua nak beli sama..."

Sekali aku tengok... memang lawa la basikal bebudak ni... warna biru langit... aku suka warna tu... tapi dalam 4-4 basikal tu, ada satu basikal yang kepunyaan sorang "budak kecik" ni... entah kenapa la... basikal dia tu ....!@#$%%^^.....nak cakap tak leh... sebab "budak kecik" tu tak bagi... so, you all tgk sendiri laa apa yang special kat salah satu basikal tu ye??

hehehhe....


0 comments:

Post a Comment